Zakończona powodzeniem realizacja strategii rozwoju na lata 2015-2017 skłania do opublikowania dalszych planów Alegre na najbliższe lata. Z satysfakcją przyjmujemy, że kluczowe elementy polityki rozwoju udało nam się zrealizować do końca III kwartału 2017 r.
Spośród ośmiu strategicznych punktów w obszarze IT zrealizowaliśmy siedem, świadomie rezygnując jedynie z wdrożenia narzędzi do obsługi procesów reklamacyjnych. Zostaną one uwzględnione w nowej perspektywie wraz z rozbudową systemu TMS.
Zakończenie prac nad poprawą efektywności i automatyzacją Back Office umożliwia skoncentrowanie działań w ramach nowej strategii na rozwiązaniach wspierających core business Alegre.
Efektywne i właściwe zarządzanie flotą pojazdów i relacjami z klientem w ramach świadczonych usług transportowych oraz logistycznych jest dzisiaj możliwe jedynie przy szerokim wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Coraz więcej zleceniodawców wymaga od przedsiębiorców elastyczności, szybkości działania, a także kompleksowej obsługi. W praktyce oznacza przewóz każdej ilości towaru z zróżnicowanych gabarytach z różnych części świata, na małe i duże odległości, odprawę celną, magazynowanie oraz dystrybucję przesyłek.
Dzięki Strategii Rozwoju Alegre dołącza do grona najnowocześniejszych i najbardziej profesjonalnych średniej wielkości firm w polskiej branży TSL, jednoznacznie przy tym sygnalizując, że po wdrożeniu tej strategii, będzie kolejna. Ambicje naszego zespołu są bardzo duże.
W krótkim czasie planujemy zainwestować blisko 0,5 mln zł w rozwój systemów automatyzujących procesy biznesowe. Z satysfakcją przyjmujemy pozytywne rozstrzygnięcie konkursu o dofinansowanie unijne w ramach poddziałania 2.2.1. Uzyskanie wsparcia na realizację projektu „Poprawa efektywności funkcjonowania firmy ALEGRE Logistic poprzez zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych” pozwoli rozpocząć pierwsze wdrożenia jeszcze w tym roku.
Rola systemów jest niezwykle ważna, bowiem wzrastające wymagania i potrzeby klientów wymuszają na dostawcach dostarczenia towaru w odpowiednie miejsce w ściśle określonym czasie. Systemy te usprawniają przebieg informacji zapewniając odpowiednie standardy wymiany danych w całym łańcuchu dostaw produktów oraz eliminują błędy podczas wprowadzania danych, automatyzują procesy obsługi zamówień, pozwalają na stosowanie powszechnej identyfikacji, podwyższają poziom obsługi i zadowolenia klientów.
W przypadku floty jej możliwości są budowane dwutorowo. Po pierwsze w oparciu o własne ciągniki (Volvo) i naczepy, a po drugie bazując na atrakcyjnym, długofalowym programie współpracy dla przewoźników, którzy „wnoszą“ do firmy blisko połowę pojazdów.