Strategia rozwoju

Idea

Zakończona powodzeniem realizacja strategii rozwoju na lata 2015-2017 skłania do opublikowania dalszych planów Alegre na najbliższe lata. Z satysfakcją przyjmujemy, że kluczowe elementy polityki rozwoju udało nam się zrealizować do końca III kwartału 2017 r.

Spośród ośmiu strategicznych punktów w obszarze IT zrealizowaliśmy siedem, świadomie rezygnując jedynie z wdrożenia narzędzi do obsługi procesów reklamacyjnych. Zostaną one uwzględnione w nowej perspektywie wraz z rozbudową systemu TMS.

Zakończenie prac nad poprawą efektywności i automatyzacją Back Office umożliwia skoncentrowanie działań w ramach nowej strategii na rozwiązaniach wspierających core business Alegre.

Strategia rozwoju ALEGRE 2.0 na lata 2018-2019 opiera się na dwóch filarach:

automatyzacja procesów oraz tworzenie rozwiązań dedykowanych dla naszych klientów
organiczny wzroście floty oraz powierzchni magazynowej

Efektywne i właściwe zarządzanie flotą pojazdów i relacjami z klientem w ramach świadczonych usług transportowych oraz logistycznych jest dzisiaj możliwe jedynie przy szerokim wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych. Coraz więcej zleceniodawców wymaga od przedsiębiorców elastyczności, szybkości działania, a także kompleksowej obsługi. W praktyce oznacza przewóz każdej ilości towaru z zróżnicowanych gabarytach z różnych części świata, na małe i duże odległości, odprawę celną, magazynowanie oraz dystrybucję przesyłek. 

Dzięki Strategii Rozwoju Alegre dołącza do grona najnowocześniejszych i najbardziej profesjonalnych średniej wielkości firm w polskiej branży TSL, jednoznacznie przy tym sygnalizując, że po wdrożeniu tej strategii, będzie kolejna. Ambicje naszego zespołu są bardzo duże.

 

Założenia IT

W krótkim czasie planujemy zainwestować blisko 0,5 mln zł w rozwój systemów automatyzujących procesy biznesowe. Z satysfakcją przyjmujemy pozytywne rozstrzygnięcie konkursu o dofinansowanie unijne w ramach poddziałania 2.2.1. Uzyskanie wsparcia na realizację projektu „Poprawa efektywności funkcjonowania firmy ALEGRE Logistic poprzez zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych” pozwoli rozpocząć pierwsze wdrożenia jeszcze w tym roku.

 

Najważniejsze elementy rozwoju w obszarze IT:

  • integracja urządzeń telematycznych FMS (Fleet Management System) w pojazdach z systemem TMS (Transport Management System)
  • wdrożenie systemu klasy WMS (Warehouse Management System) do obsługi logistyki magazynowej oraz zintegrowanie go z istniejącą architekturą TMS i ERP
  • wdrożenie profesjonalnej mapy cyfrowej, umożliwiającej optymalizację tras i kosztów przejazdu oraz zintegrowanie jej z systemem TMS
  • uruchomienie e-Alegre, czyli platformy umożliwiającej śledzenie statusów przesyłek (Track&Trace)
  • dalsza rozbudowę Business Intelligence (BI), umożliwiająca eksplorację danych dla potrzeb rachunkowości zarządczej
  • uruchomienie automatycznego naliczania wynagrodzeń kierowców w oparciu o zdefiniowane w systemie algorytmy
  • wprowadzenie dedykowanych rozwiązań w zakresie elektronicznej wymiany danych (EDI) z klientami i dostawcami
  • wdrożenie modułów do obsługi reklamacji i niezgodności
  • dalsza automatyzacja Back Office’u poprzez implementację technologii OCR usprawniającej wprowadzanie faktur zakupu do systemu TMS/ERP

 

 

Rola systemów jest niezwykle ważna, bowiem wzrastające wymagania i potrzeby klientów wymuszają na dostawcach dostarczenia towaru w odpowiednie miejsce w ściśle określonym czasie. Systemy te usprawniają przebieg informacji zapewniając odpowiednie standardy wymiany danych w całym łańcuchu dostaw produktów oraz eliminują błędy podczas wprowadzania danych, automatyzują procesy obsługi zamówień, pozwalają na stosowanie powszechnej identyfikacji, podwyższają poziom obsługi i zadowolenia klientów.

 

Cele infrastrukturalne

Alegre, w ramach obranej strategii rozwoju, do 2019 roku realizuje poniższe mierzalne cele na rzecz podniesienia potencjału firmy oferowanego Klientom 

powiększenie floty do liczby 200 pojazdów
powiększenie liczby własnych naczep do 90
wzmocnienie składu zespołu do liczby 90 osób
wzrost przestrzeni magazynowej o 150%

W przypadku floty jej możliwości są budowane dwutorowo. Po pierwsze w oparciu o własne ciągniki (Volvo) i naczepy, a po drugie bazując na atrakcyjnym, długofalowym programie współpracy dla przewoźników, którzy „wnoszą“ do firmy blisko połowę pojazdów.

AlegrePay