Założenia IT
Integracja bazodanowa to początek przemian na polu biznesowym i zarządzania procesami w Alegre.
Kluczowym wyzwaniem jest automatyzacja procesów księgowo- rozliczeniowych. Spółka konsekwentnie przygotowuje się do wejścia w nowe obszary rynku TSL, a jednocześnie rozwój Alegre stwarza też większe możliwości dla naszych dotychczasowych, stałych klientów. Zgodnie ze strategią zmiany mają docelowo umożliwić poszerzenie zakresu usług o te oparte o zaawansowane narzędzia technologiczne, np. cross-docking.
Najważniejsze elementy rozwoju w obszarze IT:
- wdrożenie systemu ERP
- pełna integracja ERP z Transport Management System
- wdrożenie Active Directory
- przeniesienie danych do chmury stworzonej z kilku serwerów z bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa danych
- wdrożenie modułów do obsługi procesów reklamacyjnych
- wdrożenie automatycznego powiadamiania klientów o zapłacie
- wdrożenie automatycznego fakturowania wraz z barcode na dokumencie
- pełna automatyzacja procesów księgowo-finansowych
Rola systemów jest niezwykle ważna, bowiem wzrastające wymagania i potrzeby klientów wymuszają na dostawcach dostarczenia towaru w odpowiednie miejsce w ściśle określonym czasie. Systemy te usprawniają przebieg informacji zapewniając odpowiednie standardy wymiany danych w całym łańcuchu dostaw produktów oraz eliminują błędy podczas wprowadzania danych, automatyzują procesy obsługi zamówień, pozwalają na stosowanie powszechnej identyfikacji, podwyższają poziom obsługi i zadowolenia klientów.
Cele infrastrukturalne
Alegre, w ramach obranej strategii rozwoju, do 2018 roku realizuje poniższe mierzalne cele na rzecz podniesienia potencjału firmy oferowanego Klientom
W przypadku floty jej możliwości są budowane dwutorowo. Po pierwsze w oparciu o własne ciągniki (Volvo) i naczepy, a po drugie bazując na atrakcyjnym, długofalowym programie współpracy dla przewoźników, którzy „wnoszą“ do firmy blisko połowę pojazdów.